As Martinez has said, Solaris “is one of the few soundtracks of mine that I can still stand to listen to. I also think it was a score that made the greatest contribution to the film for which it was written.”
Soundtracks
- Don Kolleone
- Beiträge: 7107
- Registriert: Do 17. Sep 2015, 08:02
- Wohnort: Hodenhagen
Da wir die Tage bei Tarkovsky waren: Cliff Martinez’ Solaris soundtrack given splatter vinyl repress
"Krieg ist wie Kino. Vorne flimmerts, hinten sind die besten Plätze." - Arnim Dahl
- Thorsten Hanisch
- Moderator
- Beiträge: 26983
- Registriert: Mo 7. Mai 2012, 20:18
- Kontaktdaten:
THE DUKE OF BURGUNDY hat wohl einen der fünf besten Soundtracks der letzten 43 Jahre. Atemberaubend.
»Wenn man der Klügste im Raum ist, ist man im falschen Raum« (K. Lauterbach)
https://diezukunft.de/users/thorsten-hanisch
https://diezukunft.de/users/thorsten-hanisch
- Sylvio Constabel
- Beiträge: 31810
- Registriert: Mo 11. Jun 2012, 15:34
- Savior
- Beiträge: 13797
- Registriert: Do 10. Mai 2012, 03:29
- Kontaktdaten:
- Sylvio Constabel
- Beiträge: 31810
- Registriert: Mo 11. Jun 2012, 15:34
Re: Soundtracks
"Looks like Universal is doing a music restoration program to preserve and restore its unreleased movie music...La La Land is getting the first one this week...Michel Colombier’s music from the 1970 science-fiction film “Colossus: The Forbin Project.” and looks like only CDs for now
Further upcoming releases...being released every other month...include "Henry Mancini’s score for the 1979 Peter Sellers remake of “The Prisoner of Zenda.” - "Ennio Morricone’s colorful score for the 1970 Clint Eastwood film “Two Mules for Sister Sara,” previously only issued on vinyl; the final two scores in the “Airport” series, “Airport ’77” by John Cacavas and “The Concorde: Airport ’79” by Lalo Schifrin, both unreleased; 1989’s “Fletch Lives,” by Harold Faltermeyer; and the Gil Melle score for the 1977 horror film “The Sentinel.”
In the near future they may also include "NBCUniversal’s vast television archives"
https://variety.com/2018/music/news/uni ... 202855031/
Further upcoming releases...being released every other month...include "Henry Mancini’s score for the 1979 Peter Sellers remake of “The Prisoner of Zenda.” - "Ennio Morricone’s colorful score for the 1970 Clint Eastwood film “Two Mules for Sister Sara,” previously only issued on vinyl; the final two scores in the “Airport” series, “Airport ’77” by John Cacavas and “The Concorde: Airport ’79” by Lalo Schifrin, both unreleased; 1989’s “Fletch Lives,” by Harold Faltermeyer; and the Gil Melle score for the 1977 horror film “The Sentinel.”
In the near future they may also include "NBCUniversal’s vast television archives"
https://variety.com/2018/music/news/uni ... 202855031/
Bei Sylvio mag ich, er guckt halt auch viel mit dem Herzen. Jimfried Nullinie
- Don Kolleone
- Beiträge: 7107
- Registriert: Do 17. Sep 2015, 08:02
- Wohnort: Hodenhagen
Re: Soundtracks
Ennio Morricone und die Bedeutung des Soundtracks (Radiobeitrag, auch zum Download)
WDR5 hat geschrieben:Zum 90. Geburtstag von Ennio Morricone zeigt ein Portrait des Filmkomponisten, wie er den Gebrauch des Soundtracks im modernen Film maßgeblich veränderte. Er machte ihn zu einem eigenständigen Beitrag des visuellen Geschehens.
"Krieg ist wie Kino. Vorne flimmerts, hinten sind die besten Plätze." - Arnim Dahl
- SvenT
- Beiträge: 7665
- Registriert: Sa 12. Mai 2012, 02:09
Re: Soundtracks
Sehr schöner Beitrag! Danke!
Ich weiß schon, warum ich den WDR jederzeit dem hiesigen NDR vorziehe.
Ich weiß schon, warum ich den WDR jederzeit dem hiesigen NDR vorziehe.
- Savior
- Beiträge: 13797
- Registriert: Do 10. Mai 2012, 03:29
- Kontaktdaten:
- Sylvio Constabel
- Beiträge: 31810
- Registriert: Mo 11. Jun 2012, 15:34
-
- Vergleichbare Themen
- Antworten
- Zugriffe
- Letzter Beitrag
-
- 0 Antworten
- 4450 Zugriffe
-
Letzter Beitrag von Julio Sacchi
Di 14. Jan 2020, 10:26
-
- 23 Antworten
- 14759 Zugriffe
-
Letzter Beitrag von Savior
Fr 30. Apr 2021, 22:48