E.V.O.: Search for Eden (SNES)

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Doctor Schnabel
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E.V.O.: Search for Eden (SNES)

Beitrag von Doctor Schnabel » Mo 16. Nov 2020, 22:15


1993 von Enix veröffentlicht worden


Beschreibung
The storyline of E.V.O.: Search for Eden follows the same patterns as modern Evolution theories. The players first controls a prehistoric sea organism, and fights to gain evolution points with which he can improve his fish's body parts and upgrade his attack/defense abilities. The gameplay is not completely linear, which means that certain choices of paths and stages will affect the player's success.

The game is composed of a series of stages, in which the sea organism slowly evolves into an amphibian, and later a land-only creature. The physical changes are fairly scientifically accurate which gives the game a semi-educational purpose as well.

E.V.O.: Search for Eden is based on the Japan-only computer game 46 Okunen Monogatari: The Shinkaron. While the basic premise of the game is the same, there are significant changes in gameplay and the layout of the game world.

In the computer release, the battles against other creatures were turn-based; here, the combat is real time, which effectively turns this version into an action RPG. The stages, while retaining similar themes, have a completely different layout. Side-scrolling view prevails over the original's top-down perspective. There are also boss battles that were absent in the original version.

Character building ("evolution") is also different. Instead of distributing evolution points into four parameters, the player now basically "buys" upgrades, which have a fixed "price". The player is able to acquire such upgrades for the creature's body parts (jaws, neck, body, etc.), raising their parameters and becoming stronger.

Story elements, friendly characters (NPCs), and quest-based structure that characterized the original game have been reduced and/or omitted in this release.

Man startet als prähistorischer Fisch und kämpft sich durch die Evolution. Ich habe es bis zum Endboss (Grosser Hai) geschafft aber diesen noch nicht besiegt. Danach wäre wohl Chapter 2 gekommen als Reptil an Land. Man muss Gegner fressen um Punkte zu bekommen oder sein Energielevel wieder hoch zubringen (falls man angefressen wird). Mit den Punkten kann man sich verwandeln (grösser werden, Energielevel wächst, man wird schneller, aussehen verändert sich etc.). Es braucht Zeit und komplett überzeugt hat es mich noch nicht. Grafisch sehr schön, teilweise niedlich, aber wenig Abwechslung. Und wie man speichert (falls man überhaupt kann) habe ich noch nicht herausgefunden.

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kami
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Re: E.V.O.: Search for Eden (SNES)

Beitrag von kami » Mi 18. Nov 2020, 23:34

Schönes Spiel mit damals sehr originellem Konzept. Spiele ich auch heute noch gelegentlich.

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Doctor Schnabel
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Re: E.V.O.: Search for Eden (SNES)

Beitrag von Doctor Schnabel » Do 19. Nov 2020, 23:17

Wie kann der Verlauf gespeichert werden?

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kami
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Re: E.V.O.: Search for Eden (SNES)

Beitrag von kami » Fr 20. Nov 2020, 08:48

Auf der Oberwelt kannst du jederzeit über das Select-Menü speichern.

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Doctor Schnabel
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Re: E.V.O.: Search for Eden (SNES)

Beitrag von Doctor Schnabel » Fr 20. Nov 2020, 11:22

Super, danke :thumbup: Werde es nach ActRaiser 2 nochmal antesten

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