Il Grande Silenzio (Eureka)

Alles über Blu-ray, DVD, Laserdisc & VHS - Ankündigungen, Details & Schnäppchen.
Antworten
Benutzeravatar
Sylvio Constabel
Beiträge: 31767
Registriert: Mo 11. Jun 2012, 15:34

Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Sylvio Constabel » Mi 1. Sep 2021, 15:31

Pflichtkauf! 2K-Restauration.
On an unforgiving, snow-swept frontier, a group of bloodthirsty bounty hunters, led by the vicious Loco (Klaus Kinski) prey on a band of persecuted outlaws who have taken to the hills. Only a mute gunslinger named Silence (Jean-Louis Trintignant) stands between the innocent refugees and the corrupt killers. But, in this harsh, brutal world, the lines between right and wrong are not always clear, and good does not always triumph.

Featuring superb photography and a haunting score from maestro Ennio Morricone, director Sergio Corbucci’s bleak, brilliant and violent vision of an immoral, honour-less West, is widely considered to be among the best and most influential Westerns ever made. The Masters of Cinema Series is proud to present Sergio Corbucci’s masterpiece, THE GREAT SILENCE, on Blu-ray for the first time in the UK from a 2K restoration.

LIMITED EDITION BLU-RAY CONTAINS:
Limited Edition (3000 Copies Only) | O-Card slipcase | Reversible poster featuring the film’s original artwork | Set of 4 facsimile lobby cards | 1080p presentation on Blu-ray from a 2K restoration undertaken and completed for the 50th anniversary of the film’s original release | English and Italian audio options | Optional English Subtitles | Brand new audio commentary by Western expert Howard Hughes | Brand new audio commentary by filmmaker Mike Siegel | Brand new audio commentary by director and Spaghetti Western aficionado Alex Cox* | Brand new interview with Austin Fisher, author of RADICAL FRONTIERS IN THE SPAGHETTI WESTERN: POLITICS, VIOLENCE AND POPULAR ITALIAN CINEMA | COX ON CORBUCCI – filmmaker Alex Cox talks about Sergio Corbucci [15 mins] | WESTERN, ITALIAN STYLE – 1968 documentary [38 mins] | Two Alternate Endings (both fully restored in 2K), with optional audio commentaries | Trailers | Stills Galleries | PLUS: A Collector’s Booklet featuring new writing by Western expert Howard Hughes *All extras subject to change

* PLEASE NOTE The trailer incorrectly describes the 1080p presentation on Blu-ray from a 4K restoration. The presentation is in fact from a 2K restoration.
Bei Sylvio mag ich, er guckt halt auch viel mit dem Herzen. Jimfried Nullinie

Benutzeravatar
Doctor Schnabel
Beiträge: 11931
Registriert: Sa 20. Jan 2018, 15:13
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Doctor Schnabel » Mi 1. Sep 2021, 16:27

Kein deutscher Ton, kein Kauf. Kinowelt Disc sah ich erst letztes Jahr oder so. Ausreichend für mich :D

Benutzeravatar
Thorsten Hanisch
Moderator
Beiträge: 26978
Registriert: Mo 7. Mai 2012, 20:18
Kontaktdaten:

Re: Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Thorsten Hanisch » Mi 1. Sep 2021, 16:58

Den Film liebe ich abgöttisch!
»Wenn man der Klügste im Raum ist, ist man im falschen Raum« (K. Lauterbach)

https://diezukunft.de/users/thorsten-hanisch

Benutzeravatar
Doctor Schnabel
Beiträge: 11931
Registriert: Sa 20. Jan 2018, 15:13
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Doctor Schnabel » Mi 1. Sep 2021, 17:03

Ja, stark.
[+] Spoiler
Und der Bösewicht gewinnt am Ende, cool :thumbup:

Munin
Beiträge: 2147
Registriert: Do 10. Mai 2012, 06:42

Re: Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Munin » Mi 1. Sep 2021, 19:50

Vielleicht den Spoiler doch besser mal markieren? Gibt bestimmt ein paar, die den nicht gesehen haben.

Wie gut der deutsche Ton ist hab ich nicht mehr in Erinnerung. Ist die deutsche VÖ dann derselbe Transfer?

Benutzeravatar
Doctor Schnabel
Beiträge: 11931
Registriert: Sa 20. Jan 2018, 15:13
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Doctor Schnabel » Mi 1. Sep 2021, 21:10

Wie gut der deutsche Ton ist hab ich nicht mehr in Erinnerung. Ist die deutsche VÖ dann derselbe Transfer?
Ich meinte die Synchro, nicht spezifisch den Ton. Die Kinowelt Disc (DVD) dürfte für Technik-Feaks heutigen Ansprüchen sicher nicht mehr genügen, aber für mich reicht diese.

Englischer und Ital. Ton sind ja mehr oder weniger reine Dubs und haben qualitativ gegen den deutschen Dub halt keine Chance. Italo Filme aus der Zeit waren immer im besten in Deutsch ;)

PS: danke für das Anpassen (SPOILER)

Munin
Beiträge: 2147
Registriert: Do 10. Mai 2012, 06:42

Re: Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Munin » Mi 1. Sep 2021, 22:35

Ach so, ich meinte natürlich auch die Synchro. Stimme schon zu, die ist eigentlich immer besser. Aber das Bild ist mir schon sehr wichtig, Ich dachte, du beziehst dich auf die deutsche Filmjuwelen BR, die ja scheinbar auch schon 3 Jahre raus ist. Ich werde aber nicht schlau, ob das hier jetzt nochmal eine neue Restauration ist. Das Review hier https://www.spaghetti-western.net/index ... Ray_Kritik spricht nämlich auch von einem 2K-Transfer, der aber scheinbar nicht so prall ist.

Benutzeravatar
Doctor Schnabel
Beiträge: 11931
Registriert: Sa 20. Jan 2018, 15:13
Wohnort: Schweiz
Kontaktdaten:

Re: Il Grande Silenzio (Eureka)

Beitrag von Doctor Schnabel » Mi 1. Sep 2021, 22:37

Vielleicht kommt später in D noch eine Neuauflage mit Eureka Master

Daumen drücken

Antworten
  • Vergleichbare Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag